Oświetlenie sali konferencyjnej – połączenie designu z funkcjonalnością

Sale konferencyjne są szczególnym rodzajem pomieszczeń i spełniają wiele funkcji. Głównie służą do organizacji spotkań biznesowych, szkoleń, konferencji czy bankietów. Sprawdź, jakie powinno być oświetlenie sali konferencyjnej – połączenie designu z funkcjonalnością.

Jakie powinno być oświetlenie sali konferencyjnej?

Przede wszystkim powinno stworzyć odpowiednią atmosferę sprzyjającą pracy i spotkaniom biznesowym. Wskazane jest, aby oświetlenie w pozytywny sposób wpływało na estetykę i wygląd całego wnętrza – w tym celu warto sięgnąć po efekty wizualne. Niezbędny jest wybór lamp z uwzględnieniem równomierności oświetlenia i wskaźnika oddawania barw. Oczywiście bardzo dobrym rozwiązaniem jest oświetlenie LED. W salach konferencyjnych świetnie sprawdzają się Panele LED ze współczynnikiem UGR<19, dzięki któremu nie powodują olśnienia. Ciekawym rozwiązaniem są również różnego rodzaju oprawy liniowe oraz wpuszczane.

Niezwykle ważne jest także, aby oprawy posiadały wysoką sprawność energetyczną i inteligentne systemy sterowania światłem. W ten sposób uzyskamy takie oświetlenie, na którym nam zależy i zaoszczędzimy na rachunkach za prąd. Warto także umieścić lampy ozdobne o wyjątkowym designie z możliwością regulacji natężenia światła – tworząc wyjątkowy klimat do rozmów biznesowych. Wtedy nawet długie rozmowy do późnego wieczora będą przebiegały w komfortowych warunkach. Sala konferencyjna powinna być wyposażona w rolety albo żaluzje, aby podczas sezonu letniego zaciemnić pomieszczenie podczas wyświetlania filmu czy prezentacji. Nie można także zapomnieć o zainstalowaniu klimatyzacji, co jest bardzo ważne i również ma duży wpływ na komfort pracy.

Należy pamiętać, że odpowiednie oświetlenie sali konferencyjnej ma bezpośredni wpływ na jakość pracy i samopoczucie każdej z osób, które w niej przebywają. Konkretnie poprawia koncentrację i wydajność pracy. Jest to miejsce spotkań z klientami i partnerami biznesowymi, więc powinno być dobrze oświetlone i tym samym reprezentacyjne. Wtedy przekłada się to na pozytywny wizerunek całej firmy.